معرفی مجلات معتبر مد و فشن در دنیا

مجلات مد طیف وسیع و گسترده‌ای را شامل می شود که نه تنها علاقه‌مندان به دنیای مد و متخصصین حوزه‌ی فشن، بلکه جامعه ‌شناسان و حتی روان‌ شناسان نیاز به مطالعه آن ها می پردازند. 

مجله های مد بهترین راهنمای مد هستند. تمام مجلات و در راس آن ها مجلات برتر مد هنوز هم نقش اساسی و تعیین کننده در انتخاب مد دارند. امروزه با توجه به پیشرفت هایی که به وجود آمده است، دنیای مد و فشن هم بسیار پیشرفت کرده و روز به روز طراحان مطرح لباس و برندها، به طرفداران خود جدیدترین مد را پیشنهاد می دهند.

تاریخچه مد و فشن

برای اولین بار خانه طراحی لباس در شهر پاریس فرانسه افتتاح شد، اما نمی توان گفت که شروع دنیای مد و فشن در این خانه بوده است، زیرا قبل از آن بسیاری از افراد دیگری هم بودند که ایده های خود را را پیاده می کردند و به طرفداران خود ارائه می دادند، که پس از افتتاح خانه، آن افراد این فرصت را پیدا کردند تا طرح ها و ایده های خود را به صورت رسمی ارائه دهند تا بتوانند فروش بیشتری داشته باشند.
پیشنهاد جالب: وقتی در پاریس هستید، می توانید از یک تور مد لذت ببرید
اولین مورد از مطالب جالب در مورد مد و فشن به پاریس اشاره دارد. اگر می خواهید مد فرانسوی را در سریع ترین زمان ممکن مرور کنید و در عین حال تا جایی که می توانید یاد بگیرید، قطعا باید به دنبال یک تور مد لوکس باشید. شما با اسکورت یک استایلیست پاریسی، هر چیزی را که می خواهید در یک بعدازظهر یاد خواهید گرفت. تورها معمولاً از میدان کولت (نزدیک موزه معروف لوور) تا خیابان سنت اونوره برگزار می شوند. لذا می توانید از کاخ رویال دیدن خواهید کرد و در مورد مشهورترین استایلیست های تمام دوران خواهید شنید.
و حالا نوبت به معرفی مجلات مد و فشن در دنیا می رسد.

مجله ووگ Vogue

بدون تردید می توان گفت مجله ووگ یکی از معروف ترین مجلات مد و فشن در تمام جهان است. این مجله فعالیت خود را از سال 1892 آغاز کرد و به صورت هفتگی نشریه هایی را ارائه می داد، اما به تدریج این مجله به دنیای مد و فشن اختصاص یافت و به صورت حرفه ای کار خود را آغاز کرد. ووگ با 11 میلیون مشترک و پخش در 23 کشور دنیا یکی از پیشتازترین مجلات در عرصه مد و استایل است. مجله ووگ شما را با استایلیست ها، فشن بلاگرها، دکوراسیون های لاکچری و مقصدهای گردشگری لوکس و هیجان انگیز آشنا می کند.

مجله ال

مجله مد و فشن ELLE

مجله Elle یک مجله لایف استایل است که اصالتا فرانسوی است. در زبان فرانسوی واژه (Elle) اِل به معنای «او» است. موضوعات این مجله بر مد، زیبایی، سلامتی و سرگرمی می پردازند. مجله Elle بلافاصله پس از جنگ جهانی دوم در پاریس تاسیس شد و کار خود را شروع کرد. تمرکز این مجله که همچنان در حال انتشار است بر دکوراسیون داخلی منازل است. مجله Elle اکنون برندی شناخته شده درحوزه ی مد و زیبایی است و به 29 زبان مختلف در سراسر دنیا منتشر می شود.

مجله مد هارپرز بازار harpers bazaar

هارپر و برادران، مجله مدشان را در سال ۱۸۶۷ معرفی کردند که در ابتدا به صورت هفته نامه منتشر می شد. کم کم این مجله نه فقط در امریکا بلکه در ۳۲ کشور جهان توزیع می شود و از ترندها و آخرین فشن شوها تا تغییراتی که در استایل لباس ها چه کژوال چه کوتور اتفاق افتاده است را یکجا اطلاع رسانی می کند.

مجله مد نومرو Numéro

مجله مد نومرو Numéro فعالیت خود را از سال 1998 آغاز کرد و در اوایل فعالیت خود به موضوعاتی همچون موسیقی، هنر، طراحی، سبک زندگی و مد پرداخت. مد و فشن تنها در نوع لباس و آرایش خلاصه نمی شود، بلکه این صنعت در طول فعالیت خود به موضوعات مختلف و پیشرفته در سبک زندگی، فرهنگ و عقاید زنان نیز پرداخته است. البته در سال های اخرین مجله نومرو ویژه آقایان هم مجله تولید شده است.
همچنین باید بدانید که این مجله به صورت اینترنتی هم قابل دسترس است و از طریق فضای مجازی می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

مجله جی کیو

مجله جی کیو GQ

جی کیو یکی از بهترین مجلات مد و سبک زندگی مردانه است. این مجله فعالیت خود را از سال 2005 آغاز کرد و یکی از نکات جالب آن، انتشار دو نسخه در سال است. یعنی هر ساله تنها دو نسخه از این مجله منتشر می شود و مخاطبین این مجله ماه ها برای انتشار آن صبر می کنند. در این مقاله می توانید موضوعات مختلفی مانند شخصیت های مشهور، مد، فرهنگ، ورزش، اتومبیل رانی، سبک زندگی و... را مشاهده کنید.
همچنین این مجله استایل افراد مشهور را به شما نشان می دهد و شما می توانید بهترین مدها را در میان آن ها مشاهده کنید.

مجله مد وی V

مجله مد وی درسال 1972 میلادی در آمریکا تاسیس شده است. شاخصه اصلی آن محتوای معتبر و خلاقانه در مورد فرهنگ، مد، اخبار افراد مشهور، سبک زندگی و … است. این مجله از سال 2000میلادی به سرپرستی استفانو جن تولید می شود.
وی عنوان مجله ای است آمریکایی که از سال ۱۹۹۹ منتشر می شود. این نشریه در رابطه با مد نو پوشاک، موسیقی متن فیلم و هنر می باشد. نسخه مردانه این مجله با نام وی من (VMAN) نیز هر سه ماه یک بار منتشر می گردد.

طرح جلد مجله لووک

لوک LOOK

لوک هم یکی از مجلات مد و فشن معروف دنیاست که در انگلستان، چاپ و منتشر می شود. محتوای این مجله بیشتر معطوف به استایل مناسب خیابان و مشاهیر است. البته بدیهی است که منظور از مشاهیر، افراد معروف در دنیای سرگرمی است. لوک، علاوه بر مد و فشن به شایعات و اخبار داغ درباره هنرپیشه ها، مدل ها و خوانندگان می پردازد. اخبار هنرمندان و حواشی مربوط به آن ها همیشه برای بیشتر مردم جذاب بوده و لوک با در نظر داشتن این علاقه مندی به موفقیت های زیادی دست پیدا کرده است.

مجله w

دبلیو W

دبلیو (به انگلیسی: W) مجلهٔ مد آمریکایی است که ماهانه توسط انتشارات کوندی نست (به انگلیسی: Condé Nast Publications) منتشر می شود. این مجله برای نخستین بار در سال ۱۹۷۱ توسط جیمز بردی، ناشر مجله پوشاک زنان روزانه انتشار یافت. این مجله در قالب بزرگ با اندازه ۱۰ اینچ × ۱۳ اینچ چاپ می شود. مجله دبلیو دارای حدود نیم میلیون خواننده در سراسر جهان است که ۴۹۶٬۰۰۰ نفر از آن ها اشتراک سالانه آن را دارند و۸۰ درصد خوانندگان آن زنان هستند.
مجله دبلیو بیشتر به دلیل گیرایی بالای محتوای خود شناخته می شود. شایعات و مطالب زرد در آن کمتر دیده می شود و تمرکز اصلی آن برخلاقیت و گیرایی مجله است.

چند نکنه جالب در مورد مد و فشن در دنیا

  • اولین مجله دنیای مد در سال 1586 میلادی در کشور آلمان منتشر شد.
  • می توانید معتبرترین برندهای مد دنیا را در فرانسه پیدا کنید.
  • در جهان، تی شرت یکی از لباس های محبوب معرفی می شود و قدمت آن نیز بیش از 2 میلیارد سال است. لذا در مد و فشن نیز تاثیرگذار می باشد.
  • جالب است که بدانید کمربند و دامن از جمله قدیمی ترین لباس های موجود می باشند که محبوبیت بالایی نیز دارند.
  • در حالی که بسیاری از موارد در حال افزایش قیمت هستند، قیمت لباس ها در خارج از کشور کاهش می یابد. گفته می شود از سال 1990 قیمت لباس حدود 8 درصد کاهش داشته است.

در آخر

واژه ای که به تازگی در مجلات مشهور فشن، مدام به کار می رود، کلمه "ارزش ها" است. می توان تفاسیر مختلفی از این واژه داشت: مادی، اخلاقی و احساسی. شاید مهمترین مساله ای که در فشن مطرح باشد، ارزیابی مجدد سیستم ارزشگذاری است. وقتش رسیده که ما به عنوان مصرف کننده ها روش پول درآوردن و خرج کردنمان را تغییر دهیم. باید سراغ برندهایی برویم که این ارزش ها برایشان مطرح باشد و به آن اهمیت می دهند؛ همچنین دیگر باید برایمان مهم باشد که چه می خریم و چه می پوشیم.
پوشاک نمی توانند دوباره فروخته و یا قرض داده شوند. جایشان تنها زباله دان است. تخمین زده شده که سالیانه 50 میلیون تن لباس دورانداخته می شود که به خاطر دارا بودن موادی چون پلی استر و نایلون، به محیط زیست آسیب می رسانند و همچنین سرطان زا هستند. همچنین مقدار زمان و انرژی که صرف این لباس های دورریخته شده می شود، به طوری است که خیلی زود قابل بازگشت نیست. پس بیاید کمی در مورد خرید های بی رویه خود فکر کنیم و اصولی تر خرید کنیم.

کلید واژه ها
نویسنده:

مهدیه فرح آبادی

پست قبلی

معرفی فروشگاه سبزآبی لباس نوزاد و کودک

پست بعدی

فرزندانتان را از لمس رنج واقعی محروم نکنید

در همین رابطه بخوانید :

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نام :
 
وب سایت :
دیدگاه :
پست الکترونیک :
 
نشانی پست الکترونیک شما نمایش داده نخواهد شد.