مداد آنلاین

بهره وری در زندگی روزمره ، برکت

دوستان مداد آنلاینی در این جلسه میخواهیم نمونه از بهره وری را توضیح دهیم . با ما همراه باشید .

جالب است که بدانیم در ژاپن جایزه ای هست به نام کایزن. کایزن تقریبا معادل بهره وری است. این جایزه که مبلغ کلانی هم هست سالی یک بار به کسی می دهند که در آن سال بهترین بهره وری را عرضه کرده است. یک سال این جایزه را دو مستخدم یکی از شرکتهای بزرگ ژاپنی بردند. 
این دونفر که مسئول چای در رستوران آن شرکت بودند بررسی و مطالعه کردند و به شرکت پیشنهاد کردند که اجازه دهید چای را با روش خودمان سرو کنیم و نتیجه اش را بررسی کنیم، کارخانه هم کار را واگذار کرد به این دو نفر و آن ها نیز به جای سرو چایی با قوری برای هر نفر، فقط یک فنجان چای دادند و اعلام کردند که هرکسی هرچه قدر فنجان چای خواست ما به او می دهیم، یک سال این کار را ادامه دادند و آخر سال بررسی کردند و دیدند بیست و پنج درصد در هزینه ی مصرف چای صرفه جویی شد در حالی که سی و پنج درصد رضایت کارکنان افزایش پیدا کرد و آن سال جایزه ی کایزن به این دونفر تعلق گرفت. ما در مسائل مادی و علم اقتصاد واژه ی بهره وری را داریم و دارای سرفصل است و در دانشگاه ها تدریس می شود. امروزه بهره وری خانواده ها بسیار کم است و یکی از کارهایی که باید الگو بگیریم و کار کنیم همین موضوع بهره وری است.

ما باید بررسی کنیم ببینیم از ذره ذره ی موادی که مصرف می کنیم بیشترین استفاده را می بریم یا خیر. بسیار کاربردی و ملموس می توانیم این تمرین را انجام دهیم.

دوستان مداد آنلاینی موارد عینی در بهره وری داریم مثلاً اگر ده عدد پرتقال می خریم آیا با هشت عدد هم می توانیم همان استفاده را ببریم یا نه. یا اگر مهمانی را با شش نوع میوه برگزار می کنیم حالا می توانیم با پنج نوع میوه همان مهمانی با همان کیفیت را برگزار کنیم یا نه! آیا می توانیم با خاموش کردن لامپ هایی که بی دلیل روشن هستند حتی مبلغ جزئی در مصرف برق صرفه جویی کنیم ! آیا می توانیم در ظرف شستن بهره وری آب را بالا ببریم و موضوعات دیگر. این مباحث در مورد بهره وری در علم اقتصاد است. 

ما یک بهره وری هم در باورهای سنتی مان داریم که به آن « برکت » می گوییم. برکت، بهره وری مادی و معنوی با هم است. قبلاً هم گفتم که ما یک طول عمر داریم و یک عرض عمر و یک ارتفاع عمر؛ طول عمر را همه ی انسان ها و حیوانات و گیاهان دارند، یک زمانی متولد می شویم و یک زمانی از دنیا می رویم و همه ی موجودات دارای این طول عمر هستند؛ عرض عمر مختص انسان و هرفرد است بستگی به میزان علم او دارد مثل بهره وری که یک علم است، حال اگر ما بتوانیم عنصر معنویت را در بهره وری وارد کنیم در حقیقت بعد سوم هم به آن داده ایم یعنی بهره وری را چندین برابر بالا ببریم. عرض عمر مساحت زندگی را می سازد و همان دانایی و علم است. ما با کمک علم عرض زندگیمان را زیاد می کنیم، در نتیجه مساحت زندگیمان بزرگتر و وسیعتر می شود.

یک ارتفاع عمر نیز داریم که به بی نهایت میل دارد، هر چه قدر این ارتفاع بالاتر رود به همان نسبت حجم زندگی ما بالاتر می رود. عرض، سطح زندگی را اضافه می کند، ارتفاع، حجم زندگی را بالاتر می برد. ارتفاع، میزان آگاهی است و معنویت است؛ عرض زندگی، دانایی و مادیت است.

ارتفاع یا بعد معنوی را هم از نظر علمی و هم از نظر معنوی قابل اثبات دانستند. البته از نظر معنوی هزاران سال است که ثابت شده  است و رسالت همه ی پیامبران این بوده که بعد معنوی و آگاهی و ارتفاع زندگی انسان ها را بالا ببرند چون وقتی ارتفاع بالا برود خودبخود عرض هم بالا می رود و عرض و ارتفاع در ارتباط با هم هستند. دوستان عزیز مداد آنلاینی با ما همراه باشید و ادامه این مبحث را در مطلب بعدی بخوانید.

کلید واژه ها
بهره وری مسئولیت هوش هوش اقتصادی تفکر مادی نوجوان
پست قبلی

بازی آنلاین بره های ناقلا

پست بعدی

معرفی وب سایت بلاگ

در همین رابطه بخوانید :

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نام :
 
وب سایت :
دیدگاه :
پست الکترونیک :
 
نشانی پست الکترونیک شما نمایش داده نخواهد شد.